Thursday, 12 June 2008

Check out these undies!



Last Friday night I spent a wonderful couple of hours at another of Stéph's soirée lingerie. It was heaps of fun trying on les sous-vêtements, then eating these wonderful savoury cakes she made to go with the kir. I found it a lot easier to follow the fast flowing conversation than last time, although I will say, that being an expat is a humbling experience. There is nothing quite like being the person who doesn't get the joke but laughs nervously along anyway. But they are a great group of women who alway make me feel welcome and Stéph is a very generous hostess - merci Stéph!

And today, I got to take home my order - a soutien-gorge and shorty from Charlott' lingerie. I cant wait for the next sale to add to my collection...

les sous-vêtements - underwear
soutien-gorge - bra
shorty - boy leg pants - dont you love it though, "shorty" - it sounds so cute!

5 comments:

Milie said...

Oh Penny, you make me miss french lingerie...so hard to find something cute and around here, unless you spend heaps of money!

steph said...

Tout cela me fait très plaisir Penny :)
et c'est moi qui te remercie...
Je ne comprends pas tout ce que tu écris...mais je penses que tu suis de mieux en mieux les conversations, sauf parfois certaines plaisanteries...c'est ça? demande moi dans ces cas là!!! en tout cas c'est toujours très agréable de partager ces moments avec toi...bisous Penny et à très vite!

Rosebank Magic said...

Ooooh! do they make wonderful stuff like that for grandmothers too? I would feel a million dollars wearing something like that.

Penny said...

Mais Stéph, tu as compris bien encore :). Cette fois j'ai compris mieux les conversations mais une fois je n'ai pas compris une plaisanterie. Mais c'est pas grave. La vie est comme ça quand on est une étrangère! Et tout le monde n'a pas besoin de s'arreter pour expliquer tout à moi. Mais j'ai dit que c'est marron pour moi a être la personne qui ne comprend pas après passant toute ma vie dans une pays ou je comprends toutes les choses.

Et, tu sais, Françoise avait raison à propos de la shorty - elle est très comfortbale!

A bientôt
Penny :)

Penny said...

Milie - you are right - these were not even very expensive!

Mum - just wait till you get here. Even the Monoprix has gorgeous lingerie :)